lørdag 26. februar 2011

Nå skal det strikkes sokker

Etter å ha vært sterkt bearbeidet under lymfødemkurset i februar av visse vestlendinger, samt litt inspirert på håndballtur i Gudbrandsdalen har jeg gått til det ekstreme skritt å kjøpe Labbetussgarn for å strikke sokker.

Er nok rundt 20 år siden sist jeg i det hele tatt dristet meg til å tenke på kompliserte strikkeoppskrifter på (for meg) et språk jeg ikke forstår. Et lite eksempel følger her: "r / 3 vr i 2 cm. Strikk 1 omg hvor alle 3 r økes til 4 r = 42-42-49 (49-49) m. Strikk 1 omg med 4 r / 3 vr. Videre strikkes det slik: * M.4, 3 vr *, gjenta fra *-* totalt 6-6-7 (7-7) ganger. Når M.4 er strikket 3 ganger i høyden strikkes m i M.4 sammen 2 og 2 = 30-30-35 (35-35) m. Behold de første 17-17-22 (22-22) m på p (= til hæl) og sett de siste 13 m på 1 tråd (= midt oppå"
 Hjelpe meg, ikke rart at prosjektet fra for 20 år siden ligger fremdeles og støver ned i kjelleren. ...

Vel vel, takk til Anne-Guri som viser vei og prøver seg frem uten oppskrift, jeg følger lystig etter. Dessuten er Google en fantastisk venn i denne sammenhengen. Det finnes jo instruksjonsvideoer på nett, da trenger man jo ikke ha det store talentet (det ene jeg har er brukt opp på håndballbanen).

Til alle strikkende lymfevenner - jeg lover å legge ut bildet av resultatet, samt den oppskriften jeg kommer frem til underveis. Aner ikke hvordan sokkene til Vilde ender opp, oransje blir de hvertfall. 

God helg!

2 kommentarer:

  1. Burde vært ROSA;D hihi

    SvarSlett
  2. Hm var ikke billig rosa garn, dessuten er det fint med litt orange også. Min favoritt :-)

    SvarSlett