tirsdag 5. oktober 2010

Tanker om trenerlivet

... OK så har jeg stått mang en gang og ergret meg over hvor LITE målvaktstrening som egentlig blir gjort, og hvor høye krav det stilles til målvaktsprestasjoner. Alle trenere vil selvsagt ha en målvakt som tar hvertfall 50% (og gjerne flere) av skuddene. Så deilig lett det er å vinne kamper når målvakta er god! Alle som har en erfaring med håndballspillet er vel enige såvidt jeg kan skjønne.

SÅ tar det 2 måneder av trenerkarrieren før jeg forsømmer min egen målvakt. ER det mulig? Og JA jeg vil også ha en målvakt som tar mest mulig (og Ida har bidratt sterkt til seire her i starten av sesongen).

MEN målvaktstrening tar tid, og når man da i tillegg kun har en målvakt på trening... unnskyldningene kan bli mange kjenner jeg. Så jeg får komme med en felles unnskyldning via bloggen til de trenerne jeg har hatt som har fått min frustrasjon som spiller, herved oversendt.

Får prøve å komme meg ut av min egen felle her. Legger en slagplan for målvaktstrening akkurat nå.


For de som eventuelt måtte lure; laget er Sørskogbygda i 4. divisjon. Terminlista finner du her.


Wikipedia skriver dette om Bygda:

Sørskogbygda er en bygd i østre del av Elverum kommune, Hedmark fylke. Formen Sørskogbygda ble innført i talemålet av lærer Sigurd Nergaard på begynnelsen av 1900-tallet. Tidligere var uttaleformen Synnersko'bygda, og i skrift gjerne Søndre Skogbygd. Sørskogbygda regnes fra elva Horna og østover til Våler grense. Av eldre gårder kan nevnes Vestre Sætre (Hemmer-Sætre), Østre Sætre, Lia, Værlia, Svea, Lindberget, Borg, Kynnberget, Siljuberget og Flisberget. Sentrum i Sørskogbygda ligger ved Østre Sætre, der det er kirke, dagligvarebutikk og grendehus (Sørskogbygda Samfunnshus).

2 kommentarer:

  1. Hei Heidi :-)
    Så fin blogg. Keep-up the good work. Har nå lagt den til og skal kikke innom med jevne mellomrom.

    Beste håndballhilsner Reidar M.

    SvarSlett
  2. Hei Heidi;.). Du får gjøre som jeg gjorde - finne en god målvaktstrener!!!! Mvh Kristin

    SvarSlett