tirsdag 9. november 2010

Gamle artigheter dukket opp i flytteprosessen gitt

Etter å ha forberedt flytting i mange måneder er vi endelig i mål.
Ikke det at vi er ferdige med å pakke ut og vekk og frem og tilbake på noen som helst måte, men jeg har oppdaget og gjenoppdaget noen nygamle ting, som jeg trodde at jeg ikke skulle ha noen glede av på mange år.

Mamma har i mange år samlet, klippet og limt artikler i aviser, blader og lignende og laget bøker av dette. Disse kom jeg over i dag mens jeg skulle prøve (ehhhh) å rydde ting på plass. Det var en 5-6 kasser faktisk med gamle artigheter, og jeg klarte ikke la være å sette meg ned. Så nå ligger det utklippsbøker i hele kjelleren....

Det er to observasjoner jeg ønsker å dele med omverdenen i denne forbindelse:

1 - Utrolig hvor forferdelig det var mulig å se ut på 80-tallet. Bare piggsveisen gjør jo at jeg skjønner hvorfor jeg aldri ble noen hit blant gutta. For ikke å snakke om min store fetisj på den tiden: selvlysende klær. Legger inn et bilde av de selvlysende rosa sokkene jeg spilte hver kamp med så snart jeg får scanneren opp igjen. Fysj og fy som det ser ut.

2 - Det er skrevet ganske så mye uinteressant i diverse aviser under temaet: "Opptakt til mesterskap". Jeg registrerer at det er akkurat det samme som foregår i den samlede norske verdenspresse i disse dager der siktemålet er EM for kvinner i Norge og Danmark.

Ikke det at jeg skal være negativ, men hvorfor må man alltid finne på noe revolusjonerende? Husker en gang der Cecilie, Jeanette og jeg ble satt til å mure en mur foran et mål (legger ut bilde av den også tenker jeg). Fantastisk allegori eller?

2 kommentarer:

  1. Høres ut som om du har hatt en artig utpakking :-))) Gleder meg til å se bilder jeg da... :-)

    Hilsen Anita.

    SvarSlett
  2. De selvlysende sokkene husker jeg ikke, men piggsveisen, hehe! Antakelig var det særhetene som var med på å gjøre deg så forbanna god;-) Og så er det jo noe med å huske på at de som var kulest på åttitallet, ofte sliter litt nå...hehe. Vær stolt av den du er, ehe...og var, du!

    Klem fra Cathrine V

    SvarSlett